Reklamator

Podręcznik Użytkownika

Szablony


Szablony w aplikacji są wykorzystywane do generowania wiadomości email oraz dokumentów w formacie PDF

Szablony dostępne są w pakietach Professional oraz Business.

Szablony

Na ekranie zarządzania szablonami wyświetlana jest aktualna lista szablonów. Dostępne są opcje zarządzania szablonami oraz przycisk funkcyjny Dodaj nowy szablon

— kliknij jeśli chcesz zmienić dane lub treści w szablonie

— kliknij jeśli chcesz skopiować szablon

— kliknij jeśli chcesz usunąć szablon

Dodawanie nowego szablonu

Po wciśnięciu przycisku Dodaj nowy szablon wyświetlany jest ekran z formularzem danych nowego szablonu.

Nowy szablon

Informacje wprowadzane w formularzu nowego szablonu:

  • nazwa szablonu
  • opis szablonu
  • treści szablonu

Edycja szablonu

Edycja szablonu

Każdy szablon posiada swoją nazwę (wartość wymagana), opis (wartość opcjonalna) oraz zawartość. Do edycji szablonu wykorzystywany jest wizualny edytor, dzięki któremu możesz w pełni zarządzać jego treścią oraz formatowaniem. Możliwe jest sterowanie czcionkami, stylami, formatami, pogrubianie tekstu, wstawianie obrazów, tabel i wiele innych użytecznych opcji.

Słowa kluczowe w szablonie

W szablonach możliwe jest korzystanie ze słów kluczowych, np.: {complaint_number}. Te słowa kluczowe w procesie generowania dokumentu lub wiadomości email zostaną zamienione na wartości pobrane z danych reklamacji. Kliknięcie w słowo kluczowe spowoduje wstawienie do treści szablonu.

Przykładowo, jeżeli w szablonie znajdzie się treść:
"Państwa reklamacja została zarejestrowana pod numerem: {complaint_number}"
po wygenerowaniu dokumentu lub wysłaniu wiadomości email treść będzie miała postać:
"Państwa reklamacja została zarejestrowana pod numerem: 120/04/2013".

Dostępne są również słowa kluczowe nie związane z reklamacją, np. bieżąca data oraz dane zalogowanego Użytkownika.

Ważne jest aby słowo kluczowe wstawione do szablonu było zgodne z jego definicją. Niepoprawne jest użycie: { complaint_number}, { complaint_number }, {nr reklamacji}.

W przypadku formatowania słowa kluczowego (np. pogrubienia) formatowanie musi być zastosowane do całego słowa kluczowego, niepoprawne jest formatowanie: {complaint_number}, poprawne {complaint_number}.

Pamiętaj, że szablony do eskalacji MUSZĄ zawierać słowo kluczowe {content} aby system mógł przenieść do nich treści.

Do góry