Podręcznik Użytkownika
Procesem w Reklamatorze nazwamy cykl życia reklamacji. Jest to ustalony sposób obsługi zgłoszenia uwzględniający osoby uczestniczące w poszczególnych etapach jego realizacji.
Na Proces składają się Etapy procesu. Etapy te odzwierciedlają aktualny krok obsługi zgłoszenia. Pomiędzy Etapami znajdują się Operacje - np. zaakceptowanie zgłoszenia, odrzucenie zgłoszenia czy jego zamknięcie. Dostęp do Etapów i operacji (związanych z tymi etapami) kontrolowany jest przez odpowiednio ustawione uprawnienia.
Konstrukcja procesu, jego złożoność zależy tylko i wyłącznie od specyfiki firmy. Procesy w Reklamatorze mogą być dowolnie rozbudowane, od najprostszych skłądających się z 2 etapów do bardzo skomplikowanych np.:
Jeśli potrzebujesz wsparcia przy przeformułowaniu wewnętrznych standardów obsługi reklamacji w Twojej firmie na procesy w Reklamatorze, skontaktuj się z nami.
Procesy zarządzane są przez moduł Procesy dostępny w menu System.
Na ekranie zarządzania procesami wyświetlana jest lista zdefiniowanych Procesów. Prezentowana jest nazwa i opis Procesu, informacja czy Proces jest aktywny oraz informacja o liczbie zdefiniowanych w Procesie Etapów. Z tego ekranu możliwe jest również dodawanie nowego Procesu.
W jednym momencie aktywny może być tylko jeden proces obsługi zgłoszeń.
— kliknij przy nazwie procesu jeśli chcesz edytować dane procesu
— kliknij przy liczbie etapów jeśli chcesz edytować etapy procesy
— kliknij jeśli chcesz zobaczyć graficzny diagram procesu
Jeśli chcesz dodać nowy proces, wprowadź jego nazwę i wciśnij przycisk Dodaj nowy proces Edytując dane procesu możesz zmienić jego nazwę, typ, opis oraz dostępność.
Na każdym Etapie obsługi zgłoszenia, reklamacje mają określony Status. Zmiany w statusie reklamacji dokonuje się za pomocą Operacji, czyli czynności na danym etapie. Operacje i dostęp do Etapów są powiązane z uprawnieniami Grup.
Na ekranie zarządzania etapami znajdziesz szczegółowe informacje na temat wszystkich etapów procesu. Każdy etap składa się z informacji podstawowych o etapie, przypisanym statusie oraz możliwych do wykonania operacjach.
Wyświetlana jest nazwa etapu (jeśli został przypisany, przy nazwie etapu pojawia się również kolor etapu), opis etapu oraz informacje dodatkowe:
— oznacza, że etap jest aktywny
— oznacza, że etap jest nieaktywny
— oznacza, że etap jest etapem startowym w procesie. Może być zdefiniowany tylko jeden etap startowy. Jest to etap na którym znajdują się wszystkie nowo utworzone reklamacje.
— oznacza, że etap jest etapem końcowym w procesie. Może być zdefiniowanych wiele etapów końcowych.
— kliknij jeśli chcesz usunąć etap
Wyświetlany jest status przypisany do etapu. Jeśli chcesz zmienić nazwę, dodać nowy lub usunąć status wciśnij przycisk Zarządzaj statusami
Wyświetlana jest informacja o możliwych do wykonania operacjach na danym etapie procesu. Przykładowo "→ Zaakceptuj reklamację (Zaakceptowana)" oznacza, że po wykonaniu operacji "Zaakceptuj reklamację" zgłoszenie znajdzie się na etapie "Zaakceptowana".
Wszystkie parametry procesu wpływają na późniejszą obsługę reklamacji:
Po wprowadzeniu nazwy, wybraniu statusu oraz wciśnięciu przycisku Dodaj nowy etap do procesu zostanie dodany nowy etap.
— kliknij przy nazwie nowego etapu jeśli chcesz edytować jego ustawienia
Dane etapu:
— kliknij Operacje jeśli chcesz edytować operacje procesu
— to operacja, po wykonaniu której zgłoszenie znajdzie się na wybranym etapie
— to operacja, ktora jest dostępna na wybranym etapie, prowadzi do kolejnego etapu w procesie
Jeśli chcesz dodać nową operację wciśnij przycisk Dodaj nową operację
Dane operacji:
System umożliwia dowolną zmianę etapu procesu. Korzystając z tej opcji można dowolnie zmienić etap procesu w zgłoszeniu z pominięciem dostępnych operacji. Funkcjonalność kontrolowana jest przez uprawnienia więc aby była dostępna należy ją dodać do uprawnień grupy.
Po takiej zmianie etapu procesu system zweryfikuje i wykona reguły biznesowe.