Reguły biznesowe
Reguły biznesowe dostępne są w pakietach Professional oraz Business. W pakiecie Professional funkcjonalność pozwala tylko na wysłanie wiadomości email.
Reguły biznesowe służą do automatyzacji wielu powtarzalnych czynności w systemie. Reguły są wywoływane przez określone wydarzenia w aplikacji. Takimi wydarzeniami są:
- utworzenie zgłoszenia
- modyfikacja zgłoszenia
- modyfikacja zgłoszenia przez formularz zdalny
- przydzielenie zgłoszenia do Użytkownika
- zmiana etapu
- automatyczne przypisanie wiadomości e-mail do zgłoszenia
Reguła biznesowa ma swoją nazwę, opis oraz składa się z warunków wymaganych, opcjonalnych oraz zdefiniowanych akcji. Wykonanie reguły biznesowej następuje w momencie zdarzenia, dla którego reguła została zdefiniowana np. w momencie utworzenia reklamacji. System następnie sprawdzi czy spełnione są wszystkie warunki wymagane i choć jeden warunek opcjonalny. Jeśli warunki są spełnione system wykona zdefiniowane dla reguły biznesowej operacje.
Brak warunków wymaganych lub opcjonalnych spowoduje wykonanie akcji za każdym razem, gdy reguła zostanie sprawdzona.
Lista reguł biznesowych
Reguły zarządzane są przez moduł Reguły biznesowe dostępny w menu System.
Lista Reguł biznesowych jest podzielona na 4 sekcje wg zdarzenia, dla którego zostały zdefiniowane. Dla każdej reguły prezentowane są:
- nazwa reguły
- opis reguły
- informacja czy regula jest aktywna
- liczba zdefiniowanych warunków wymaganych
- liczba zdefiniowanych warunków opcjonalnych
- liczba zdefiniowanych akcji
Klikając w ikonę menu możesz przejść do edycji reguły lub ją usunąć. Będziesz mógł edytować grupę również po kliknięciu w jej nazwę.
Nowa grupa biznesowa/edycja istniejącej
Kliknij przycisk + Dodaj nową grupę lub edytuj istniejącą.
Na ekranie szczegółów Reguły biznesowej możesz ustawić jej parametry:
Parametry reguły biznesowej
Podstawowe dane
- Zdarzenie, dostępne opcje:
- Utworzenie zgłoszenia
- Modyfikacja zgłoszenia
- Modyfikacja zgłoszenia przez formularz zdalny
- Przydzielenie zgłoszenia
- Zmiana etapu
- Przypisanie wiadomości email
- Nazwa reguły
- Opis reguły
- Aktywny - nieaktywne reguły nie będą przetwarzanie
Wszystkie warunki wymagane
W tej sekcji definiujesz wszystkie warunki wymagane aby zostały wykonane akcje. Pamietaj - każdy warunkej zdefiniowany musi być spełniony aby system wykonał akcje. Kliknij przycisk Dodaj warunek — system wyświetli dostępne typy warunków i ich parametry. Dostępne parametry:
- Typ warunku
- Zgłoszenie - status — sprawdzony zostanie aktualny status zgłoszenia
- Zgłoszenie - etap — sprawdzony zostanie aktualny etap zgłoszenia
- Zgłoszenie - osoba przydzielona — sprawdzona zostanie osoba przydzielona do zgłoszenia
- Zgłoszenie - produkt — sprawdzony zostanie produkt wybrany w zgłoszeniu
- Zgłoszenie - klient — sprawdzony zostanie klient dla którego zostało zarejestrowane zgłoszenie
- Zgłoszenie - serwis — sprawdzony zostanie serwis wybrany w zgłoszeniu
- Zgłoszenie - dystrybutor — sprawdzony zostanie dystrybutor wybrany w zgłoszeniu
- Proces - wykonana operacja — sprawdzona zostanie wykonana operacja, ma zastosowanie podczas zmiany etapu
- Sprawdzenie
- równa się — wybrane parametry muszą sobie odpowiadać
- nie równa się — wybrane parametry muszą być różne
- Parametr - dostępne są listy wyboru użytkowników, statusów itd.
Możesz zdefiniować dowolną liczbę warunków wymaganych, pamiętaj że wszystkie muszą być spełnione.
Wszystkie warunki opcjonalne
Zestaw dostępnych parametrów jest taki sam jak dla warunków wymaganych. Możesz zdefiniować dowolną liczbę warunków opcjonalnych, pamiętaj że tylko jeden z nich musi być spełniony, aby system wykonał akcje.
Akcje
W tej sekcji określasz co system ma zrobić w przypadku gdy warunki reguły zostaną spełnione (wymagane — wszystkie, opcjonalne — tylko jeden).
Jeśli nie ma zdefiniowanych żadnych warunków wymaganych lub opcjonalnych system zawsze wykona zdefiniowane akcje.
Dostępne akcje:
- Wyślij email — system wyśle notyfikację email
- W parametrach definiowane są ustawienia wiadomości, obiorcy, temat, szablon, automatycznie generowane załączniki.
- Jeżeli w danych Klienta, Dystrybutora lub Serwisu ustawione są dodatkowe osoby kontaktowe reguła użyje danych dodatkowych osób kontaktowych. W przeciwnym wypadku użyte zostaną dane bezpośrednio Klienta, Dystrybutora lub Serwisu.
- Wyślij SMS — system wyśle notyfikację SMS
- W parametrach definiowane są ustawienia wiadomości, dostawca bramki SMS, obiorcy, szablon.
- Jeżeli w danych Klienta, Dystrybutora lub Serwisu ustawione są dodatkowe osoby kontaktowe reguła użyje danych dodatkowych osób kontaktowych. W przeciwnym wypadku użyte zostaną dane bezpośrednio Klienta, Dystrybutora lub Serwisu.
- Przydziel osobę — system przydzieli zgłszenie do wybranej osoby
- W parametrach wybierasz osobę, do której ma zostać przydzielone zgłoszenie
W pakiecie Professional dostępna jest tylko akcja Wyślij email, w pakecie Business nie ma takich ograniczeń.
Wykonanie reguły biznesowej odnotowywane jest w historii obsługi reklamacji.