Reklamator

Podręcznik Użytkownika

Szczegóły reklamacji


Kliknij numer reklamacji - przejdziesz do ekranu ze wszystkimi szczegółami reklamacji.

Reklamacja

To podstawowy ekran zarządzania wybraną reklamacją. Znajdziesz na nim wszystkie szczegóły dotyczące zgłoszenia — statusy, daty, osoby zaangażowane itp.

Główna część ekranu to informacje o statusie zgłoszenia, datach, kliencie i dystrybutorze. W tej części wyświetlane są również dane opisowe reklamacji oraz wartości z pól dodatkowych.

Reklamacja

Notatki — w tej części możesz dodawać i przeglądać notatki.

Reklamacja

Kliknij Dodaj notatkę jeśli chcesz dodać notatkę do zgłoszenia.

Notatka

Podczas wprowadzania treści notatki możesz wybrać osoby, które dostaną powiadomienie e-mail po jej zapisaniu. Wprowadź znak # a następnie rozpocznij wpisywanie nazwiska osoby, którą chcesz powiadomić. Aby powiadomienia działały poprawnie ustaw szablon powiadomień.

Możesz również wybrać grupy użytkowników, którzy będą mieli dostęp do notatki. Po wybraniu grupy/grup i zapisaniu notatki tylko wybrane grupy użytkowników zobaczą treść notatki. Bez wybranej grupy dostęp do notatki mają wszyscy użytkownicy.

Kliknij ikonę kopiowania, a cała treść notatki zostanie umieszczona w schowku.

Notatki są dostępne w pakietach Professional oraz Business

Operacje — w tej części możesz wykonać operację związaną z procesem obsługi reklamacji. Operacje na danym etapie definiujesz w ustawieniach etapu procesu.

Reklamacja

  • kliknij "Przydziel" jeśli chcesz przydzielić reklamację do innego użytkownika nie zmieniając jednocześnie etapu procesu. Np. gdy potrzebujesz dodatkowych informacji lub weryfikacji.
  • kliknij "Zmień termin zakończenia" jeśli chcesz zmodyfikować datę zakończenia realizacji.
  • kliknij jeśli chcesz zobaczyć historię zmian w procesie

Jeśli chcesz wykonać wybraną operację na danym etapie obsługi kliknij w jej nazwę np. "Zaakceptuj reklamację"

Reklamacja

Będziesz mógł przypisać reklamację do innego użytkownika (domyślnie reklamacja pozostaje przydzielona do Ciebie). W zależności od kategorii reklamacji, lista użytkowników, do których reklamacja może być przydzielona może zawierać tylko wybrane osoby — skonfigurujesz to w ustawieniach systemu. Możesz również dodać notatkę.

Jeżeli w systemie jest zdefiniowana reguła biznesowa (jedna lub więcej) typu Zmiana etapu zostanie sprawdzona i w przypadku spełnionych warunków wykonana.

Załączniki — w tej części możesz przeglądać i pobierać dołączone do zgłoszenia dokumenty.

Reklamacja

Załączniki są dostępne w pakietach Professional oraz Business

Dla Klienta — w tej części możesz podejrzeć lub pobrać link do strony ze statusem reklamacji, który może być również udostępniony klientowi. Możesz również pobrać odnośniki do formularzy zdalnych - do edycji danych zgłoszania lub to tworzenia nowych zgłoszeń.

Reklamacja

Po kliknięciu ikonki pojawi się okno z odnośnikami

Odnośniki

Podgląd dla klienta jest dostępny w pakietach Professional oraz Business

Kopiowanie zgłoszeń

Kliknij Kopiuj jeśli chcesz utworzyć nowe zgłoszenie na bazie istniejącego.

Kopiowanie zgłoszeń jest dostępne w pakietach Professional oraz Business

Części zamienne

Kliknij Części zamienne jeśli chcesz określić jakie części zamienne zostały wykorzystane do zrealizowania zgłoszenia. Jeśli wybrany produkt ma przypisane części zamienne możesz wybierać z tylko listy przypisanych części. Jeśli produkt nie ma przypisanych części zamiennych możesz wybierać z całej listy dodanych w systemie części zamiennych.

Listą części zamiennych możesz zarządzać w menu Części zamienne

Reklamacja

Części zamienne są dostępne w pakietach Professional oraz Business

Dokumenty

Kliknij Drukuj dokumenty jeśli chcesz wygenerować dokument pdf.

Reklamacja

Wystarczy że klikniesz na nazwie dostępnego szablonu, a będziesz mógł zapisać wygenerowany dokument. Szablonami dokumentów zarządzasz w ustawieniach systemu

Generowanie dokumentów jest dostępne w pakietach Professional oraz Business

Przesyłki

Kliknij Przesyłki jeśli chcesz do zgłoszenia dodać przesyłkę kurierską.

Więcej informacji znajdziesz w dokumentacji dotyczącej integracji z firmami kurierskimi.

Przesyłki są dostępne w pakiecie Business

Załączniki

Kliknij Załączniki jeśli chcesz do zgłoszenia dodać pliki.

Do zgłoszeń możesz dodawać dokumenty. Dopuszczalne typy plików: gif, jpg, jpeg, png, doc, docx, xls, xlsx, pdf, txt. Maksymalny rozmiar pliku to 8MB.

Załączniki są dostępne w pakietach Professional oraz Business

Połączenia

Kliknij Połaczenia jeśli chcesz połączyć zgłoszenia.

Połączenia

Aby dodać połaczenie wybierz z listy rodzaj połączenia:

  • jest powiązane z
  • duplikuje
  • blokuje
  • kontynuuje

oraz wprowadź fragment numeru zgłoszenia z którym chcesz dodać połączenie. Wyszukane reklamacje będą dostępne do wyboru z listy. Na liście połączeń możesz klikając w ikonę kosza usunąć wybrane.

Wszystkie połaczenia są wyświetlane w szczegółach reklamacji

Połączenia

Połączenia są dostępne w pakiecie Business

Wiadomość

Kliknij Wiadomość jeśli chcesz wysłać wiadomość email bezpośrednio z systemu.

Wiadomość

Uzupełnij szczegóły wiadomości:

  • Odbiorca - adres(y) na który zostanie dostarczona wiadomość. Korzystając z przycisków Klient, Dystrybutor itd. możesz szybko wskazać odbiorcę. Możesz również wprowadzić adresy e-mail ręcznie. Jeśli wprowadzasz kilku odbiorców wiadomości pamiętaj aby adresy rozdzielić przecinkiem.
  • Temat wiadomości
  • Szablon wiadomości - możesz korzystać ze wszystkich utworzonych na koncie szablonów. Po wybraniu szablonu treść zostanie pobrana, a slowa kluczowe uzupełnione zgodnie z danymi zgłoszenia, w ramach którego wysyłasz wiadomość.
  • Treść wiadomości
  • Załączniki - spośród dodanych do zgłoszenia załączników możesz wybrać te, które chcesz dołączyć do wiadomości e-mail.

Wysłanie wiadomości odnotowywane jest w historii obsługi zgłoszenia.

Wysyłanie wiadomości z aplikacji jest dostępne w pakiecie Business

Historia

Kliknij Historia jeśli chcesz zobaczyć co się działo ze zgłoszeniem. W przypadku wysyłanych wiadomości e-mail lub SMS w pakiecie Business możliwy jest podgląd wysyłki.

Historia

Historia jest dostępna w pakietach Professional oraz Business

Podgląd wysłanych wiadomości jest dostępny w pakiecie Business

Do góry